vrijdag 15 mei 2009

Er wordt gekookt! Deel 2

Gister, 15 mei, ging mijn tutor Reiko 玲子ちゃん voor het eerst naar de basisschool waar ze de komende tijd stage gaat lopen. Toevallig ligt dat achter onze flat, dus ze kwam daarna even langs bij ons. Hierdoor voelde ik mij geroepen om weer is te gaan koken. Dit omdat ik dat al een hele tijd roep en omdat ik nu eindelijk mijn magische ingredient weer heb =D

Dat was wel weer even wennen hey. Ik heb 3 maanden voordat ik naar hier naartoe ging elke dag met moederlief gekookt. Dit was dus daadwerkelijk elke dag met de toezicht van mn moeder. Gister dus echt op mezelf aangewezen. Daar komt nog bij dat ik eigenlijk daarna niet meer echt hebt gekookt, op af en toe een Nasi na. Gelukkig ging alles goed. Niks afgebrand, de flat staat er nog en de keuken is nogsteeds heel en schoon.

Wat heb ik gemaakt? Nasi Goreng, Babi Ketjap en prietaart. Zeg maar, de drie dingen waarvan zeker weet dat ik die klaar kan maken eigenlijk. Op moment van waarheid was ik wel een beetje zenuwachtig hoor. De Nasi was gelukkig niet flauw, de Babi Ketjap smaakte echter anders dan normaal. Later achter gekomen dat ik een ingredient was vergeten, maarja, hij smaakte wel heel lekker dus zat het wel goed. Niet zo goed als van mijn moeder though... Reiko 玲子ちゃん vond het allemaal heel lekker en gaat dus nu een keer voor mij koken =D. Ow, en Rolf kon er gelukkig ook van genieten ^^



Ander nieuws. Pyke en ik zijn de karateclub ingegaan! Ik kneep um bestwel de eerste keer toen ik naar training ging, maar dat hoefde eigenlijk helemaal niet. Als 1ste jaars wordt je gewoon opzij genomen en krijg je eigenlijk gewoon priveles over hoe en wat. Ach, het is drie keer per week, wat uiteraard weer goed is voor mijn gewicht/conditie!

Wat meteen weer een mooie sprong levert naar mijn gewicht. Ik heb me gisterochtend voor het eerst in tijden weer gewogen en ik was prettig verbaast. Ik zit op moment van schrijven op de 89kg! Nog maar 11 kg te gaan en dat heb ik eindelijk mijn doel berijkt! Ik ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Ik kan iig nu met een gerust hart de 1 meter ijs gaan opeten. Jah, die zit er eindelijk aan te komen. Er is een datum vastgesteld. 23 mei ga ik naar de Olympic om 1 meter proberen te veroveren. Daarna ben ik vast weer heel wat aangekomen en heb ik direct suiker, maar hey, ik sta wel als enige Nederlander op de Wall of Fame!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En of ik er van kon genieten! Het smaakte allemaal geweldig, maar vooral de babi ketjap ging naar binnen als zoete koek.

Meer, meer!

パイク・ヴァン・ゾン zei

Heb je prietaart gemaakt?