zondag 22 februari 2009

Deel 5 - Update die shit

Kyoto is zeker een rustigere stad dan Tokyo (hoe kan het ook anders). Het is er niet zo druk, de mensen zijn rustiger, het is geweldig. De cultuur is er ook zeker aanwezig, denk maar aan alle schrijnen en tempels. Oh well, hier een samenvatting van de afgelope twee dagen! Inclusief Spelfouten!

Zaterdag

De eerste dag in Kyoto was wel een behoorlijke loopdag. Om te beginnen zijn we vanaf ons hotel naar het Manga Museum wezen lopen. Deze was opzich nog relatief dichtbij. Het was wel leuk, maar ik had toch wel meer verwacht van het Manga Museum. Er waren trouwens wel veel mensen die kwamen cosplayen, dus ik neem aan dat dat een normaal gebeuren is daarzo. Daarna zijn we naar het Philosofenpad gegaan, maar dit was nog bestwel een eind lopen. We zijn via allemaal kleine schrijnen/tempels gelopen. Toen kwamen we uiteindelijk bij een tempel met een hele grote toorii (waarvan ik dus even de naam van kwijt ben). Daar hebben de andere drie voor het eerst dango en takoyaki gegeten. Alhoewel ik takoyaki bestwel lekker vind, viel die bij de drie niet echt heel goed jammer genoeg en vonden ze het niet zo lekker.
Eindelijk op het philosofenpad aangekomen, zijn we eerst wat gaan eten bij een cake tentje op de route zelf. Hier hadden Frits en Wendy een aardbeientaart genomen die er onwijs lekker uit zag en gelukkig ook zo smaakte. Toen weer helemaal naar het begin van het pad gegaan en zijn we de route begonnen. Ik heb heel wat leuke plaatjes willen schieten, maar helaas stond de zon nogal maf waardoor veel foto’s overbelicht raakte. Ach, uiteindelijk maar twee foto’s van bloemetjes gemaakt. Moet af en toe ook kunnen toch. Eindelijk op het eind van het pad aangekomen, wilden we dus naar het Silvere Paviljoen. En uiteraard, deze was al dicht en zou de 25ste worden afgesloten voor restouraties. Het wordt nog even kijken of we daar nog naar toe gaan ja of nee, en om eerlijk te zijn ben ik eigenlijk wel een beetje benieuwd.
Vanaf daar zijn we weer het hele stuk naar huis gelopen waar we om half 7 een les Japans hadden die mijn zus graag wilde volgen. We zaten samen met 3 andere hotelgasten en het was een bestwel leuke les (ookal was dit beginners Japans). Op het eind van de les nog uit eten gegaan. Hier genoten van een nabe en daarna nog even langs de Book Off gegaan. Uiteindelijk heel wat gelopen en ik ben heel blij dat ik het nog allemaal heb volgehouden ook. Er is wel vooruitgang!



















Zondag

Het patroon van laat slapen en vroeg opstaan begint een beetje zijn tol te eisen. Normaal gesproken als ik laat ga slapen, sta ik ook wat later op. Helaas is niks minder waar op deze reis en gaat de wekker gewoon keihard om 8 uur of ik nou daarmee nou blij ben of niet.
Na me die ochtend met wat meer moeite dan normaal het bed uit te hebben gesleept, hadden we besloten om dit keer met de bus richting onze bestemmingen te gaan. Gister nog vers in het geheugen wilden de andere niet weer aan een looptocht beginnen, wat ik eigenlijk wel jammer vond, want ik kon voor een keer nog bestwel door. Onze eerste bestemming was de Kinkakuji, ookwel het Gouden Paviljoen. En het moet gezegd worden, het is prachtig (om maar weer even iemand te quoten). De tempel alleen is al mooi genoeg, maar samen met de weerspiegeling in het water wordt het werkelijk prachtig en indrukwekkend. De wandelroute er omheen valt een beetje in het niets in vergelijking.
Hierna zijn we langs andere schrijnen en tempels geweest. Helaas ben ik alle namen vergeten en heb ik de reisgids niet hier naast me liggen. Ik kan jullie dus niet echt helpen met de namen ^^;
Bij de eerste was er al wel wat bloesem aan het groeien. Ik ben ook heel benieuwd hoe het er gaat uitzien als die in volle bloei staan. Dit was ook het moment waarop ik de Macro-functie op de camera ontdekte, want ik heb volgens mij nog nooit zoveel close-up foto’s gemaakt. Verder zijn we ook nog naar de Tojin (als ik de naam goed heb) geweest. Ook hier was een hele mooie tuin en om eerlijk te zijn komt deze helemaal tot zijn recht in de foto’s die ik heb gemaakt. Ik wil echt weten hoe dit eruit gaat zien in de zomer, want dat moet ontzettend mooi zijn volgens mij. Hierzo hebben wij ook nog genoten van een kop thee met een pasteitje. We mochten zitten op een plaats waar je uit kon kijken op de tuin. Dat was zeker genieten. Owjah, ik dacht dat ze alleen in Nagasaki trams hadden, maar blijkbaar hebben ze die hier ook.
Bij een andere schrijn heb ik ook nog even staan praten met een oude japanner van 80 jaar. Blijkbaar is hij geboren in Sapporo, heeft gestudeerd op Tokyo University, heeft hij vroeger voor de Eu gewerkt, is 3 jaar in Parijs woonachtig geweest in Parijs, Master degree bij Berkeley gehaald en daar gewerkt en ook nog les gegeven op de universitieit van Indiana en doet nu nog als bijbaantje af en toe les geven op de universiteit van Kyoto... Jezus, wat heeft die meneer veel gedaan.













Zo, dat waren de twee dagen in Kyoto in het kort verteld. Morgen is de laatste dag hierzo en daarna is het doortrekken naar Nara, waar we eigenlijk maar twee nachten slapen. Daarna een bezoek aan Osaka en daarna is het terug naar huis, terug naar Nagasaki.
Zo, volgens mij heb ik aan het eind van de reis meer blogposts gemaakt dan dat ik de afgelopen 5 maanden heb gedaan. Ach, een goed iets misschien. Ik zal waarschijnlijk dat niet meer volhouden als ik weer in Nagasaki ben.

Iig, tot slot nog wat foto’s van de bloemen die ik heb gefotografeerd. Ik moet echt van de Macro-knop afblijven XD






















Matthias, een hoer voor foto's van bloesem

1 opmerking:

Mei zei

your camera is awesome.

enjoying your pictures and your stories xD (omg. the stories xD)
I'm so jelezzz XD

haha voelt dat niet awesome als jij de enige bent die japans spreekt XDDD