maandag 23 februari 2009

Deel 6 - Laatste dag in Kyoto

Maandag

Vandaag was de laatste dag in Kyoto. Niet geheel natuurlijk, maar we vertrekken morgen richting Nara, dus we kunnen niet veel meer doen. Vandaag begonnen we met een reis naar het station toe. We gingen namelijk naar Fushimi Inari Jinja toe. Twee bussen en dan nog een trein. Bij de eerste bus werden we nog aangesproken door een oude mevrouw, die graag vertelde dat ze hier al haar hele leven woont enzo. Dat is wel mooi nu ik met de rest opstap ben. Zij worden aangesproken en ik moet fungeren als tolk. Is toch af en toe wel leuk ^^ Voordat we bij het station aankwamen zijn we nog wel even bij de Kumanojinja geweest. Een kleine jinja op de hoek van onze overstap. Het station van Kyoto is nog bestwel mooi en groots. Jammer genoeg moesten we door, ik had er bestwel een tijdje willen rondlopen. Maarja, Fushimi Inari Jinja riep ons!
Twee haltes met de trein verder en we waren er. Wat we natuurlijk wilden zien was de rij met ontelbaar veel torii. En ja, dat waren er veel. Er loopt dus een heel pad op de berg met deze torii en het was voor mij heel leuk om in rond te lopen. Op de helft aangekomen, hebben we bij een theehuisje gegeten waarna Menno en ik verder wilden lopen, maar helaas, de andere helft van de groep wilden weer de berg af. Dit hebben we dus maar gedaan, maar we hebben wel de toeristische route genomen =)













Na de Fushimi Inari Jinja zijn we naar een plaats gegaan waar ze 1001 boeddhabeelden hebben staan. Dit was bestwel indrukwekkend. Vooral het grote beeld in het midden van de hal was impressive. Jammer genoeg mocht je hiervan geen foto’s maken. Van de tuin dan weer wel, dus dat maar gedaan =) Ze hadden daar tevens een Coca Cola bankje... Beetje een sfeerbrekertje.







Hierna zijn we nog naar de Kiyomizu-dera geweest. Bestwel mooi uitzicht, vooral omdat het nu half bewolkt was. De zonnestralen die dan door de wolken kwamen waren bestwel mooi om te zien. Foto’s van gemaakt, maar je had er eigenlijk zelf bij moeten zijn







De dag hebben we afgesloten met een etentje (hoe kan het ook anders). Dit keer bij een restaurant in het centrum. De ijsjes die ze daar hadden waren echt gigantisch. Ik heb nu geen foto’s, maar die post ik later. Ik zal iig wel zeggen dat ze ijs hadden van ongeveer 15,000 yen. Dan kan je een beetje nagaan hoeveel ijs dat zou zijn.

En dat waren eigenlijk de avonturen in Kyoto. Next up, Nara en Osaka!


1 opmerking:

Lena zei

Fushi Inari Jinja.. urayamashii ~
Wil ik m ook in daglicht zien!